Paradigmenwechsel übersehen. Eine Polemik gegen die Kunstorientierung der Kunstpädagogik

Paradigmenwechsel übersehen. Eine Polemik gegen die Kunstorientierung der Kunstpädagogik

Authors

Mozarteum University Salzburg

Keywords

arts education, art, lessons, paradigm

Synopsis

From the booklet: "I'm interested in how we prepare children and young people for the world of images. As an 'art' teacher, I'm interested in how 'arts' education does, should do, and could do that. 'Art' in quotation marks: Because an orientation to art tends to hinder this enterprise."


Other Editions

Die gedruckte Ausgabe ist hier zu beziehen.

Published

12.11.2008

Printed Version

ISBN:



Printed edition not available

Series

Kunstpädagogische Positionen , Bd. 19, ISSN (print): 1613-1339

Copyright (c) 2008 Franz Billmayer

How to Cite

Billmayer, F. (2008). Paradigmenwechsel übersehen. Eine Polemik gegen die Kunstorientierung der Kunstpädagogik (Vols. 19). Hamburg University Press. https://hup.sub.uni-hamburg.de/oa-pub/catalog/book/197